Welcome, Guest
Username: Password:
Keyword

TOPIC: Nyttens kraft - Styrker, Evner og Talenter

Nyttens kraft - Styrker, Evner og Talenter 1 year 3 months ago #6200

• Jesper Lagerman
  • pioneering full on love and benefit in each moment
Kjære Candice, Nina og Heidi

Så fint at ha en trening med dette viktige tema sammen med dere alle rundt omkring i skandinavia.

Det er så deilig at la alle tankene kring at så mye av verlden oppleves som mangelfull være som den er. At jeg ikke er et god nok menneske, at andre er for egoistiske etc, listen kan fortsettes og fortsettes.
Så godt at se og erfare at det finnes noe som er så håndfast og direkte som er spontant fullkommet og spontant generøst.

I de siste ukene har det ibland kommet dager med serdeles mye tanker om at jeg er falsk, at jeg ikke er et så godt menneske som jeg ønsker jeg var, at mine kvaliter som medmenneske ikke er starke nok. Det er så godt at i møtet med dette at jeg har valget at la også denne opplevelsen være noe nærende, noe som kan være den lekfulle, herlige kraften jeg vil se mer av i verlden.
Det er så godt at se mer og mer at det viktige er ikke hva jeg har for tanker eller følelser men hvordan jeg kan la dem inspirere meg til spontan generøsitet, til spontan glede.

Med veldig glede for at dele disse søndagene og dette liv av støtte og styrke
Jesper
The administrator has disabled public write access.

Del 2 1 year 2 months ago #6221

• Jesper Lagerman
Kjære Candice, Nina & Heidi

Mm, så sterkt at få høre fra alle om hvordan vi har lært oss at holde seg seg selv nede og tvile på våre evner.
Det er rett og slett en vane, en mer eller mindre usynlig vane, men fortsatt en vane. Det er så herlig når jeg er midt i en tankestrøm om mitt og andres mindreverd, at slappe av i et øyeblikk, den friskheten, den kraft og den varmen som så åpenbart er tilstede.

Jeg er veldig takknemlig at dele denne praksisen med så mange, og serdeles med min sambo som jeg har veldig mye glede og varme for. At kunne støtte en selv og varandra i denne spontane og grunnleggende tilliten til en selv og alle andre er så fint og verdt mer enn alle materielle eiendeler som finnes.

Med takknemligheten at kunne belyse denne store gaven sammen
Jesper

Del 3 1 year 1 month ago #6240

• Jesper Lagerman
Kjære Candice, Nina og Heidi

Mm, takk for treningen ikveld og for denne teksten og spørsmålet fra førrige trening.
At reflektere over hvordan jeg best liker at bidra i samfunnet er så godt.
Treningen har gjennom disse årene har styrket meg veldig direkte at se godheten i meg selv og i alle andre, og hvordan jeg kan bruke mine styrker og evner på en måte som inkluderer alle.

Det jeg aller mest vil bidra med er at støtte systeminnovasjon av hele det økonomiske, sosiale og politiske systemet på en måte som reflekterer godheten alle mennesker har i seg. Dette er noe som kan ta lang tid, kanskje flere hundre år at realisere. Det er helt fint, jeg ønsker at bidra til dette ikke for at prøve at forgylle min egen selvfølelse, jeg ønsker at bidra til dette fordi det er noe alle vinner på. Hvor langt en vi som samfunn kommer under mitt livsløp så er det perfekt.
Og uansett om det ikke blir noen framsteg på dette området så vet jeg at jeg har bidragit med det jeg kunnet. Kanskje jeg har bidragit at sådd noen frøer som blomstrer etter at jeg ikke lenger er i livet.

Det er så godt at kjenne på denne tilliten, til meg selv, til dere, til livet, til godheten.

Med veldig varme og glede
Jesper

Del 4 10 months 2 weeks ago #6333

• Jesper Lagerman
Kjære Candice, Nina, Heidi og venner

Mm, så fint at være sammen igjen. Så kraftfullt at komme tilbake at ikke ønske noe fra treningen. Jeg husker den gangen da Candice delte den teksten, det var og er en sånn utrolig lettelse at være akkurat som vi er, hverken mer eller mindre. Og at bli oppfordret at se at vi stråler slik vi er, det vi er stråler, mm. Det er en sånn gave for meg at bli mer og mer vant med at virkeligheten er komplett, i meg og utenfor meg. Jeg trenger ikke at bygge nye identitets luftslott, hvilken lettelse, igjen og igjen.

Det er så fint at reflektere hvordan denne åpenheten og klarheten blir mer og mer tydelig. Hvordan jeg kan ha mer og mer medfølelse for meg selv, og med andre. Når jeg blir hissig over ditt og datt, at også her kan jeg nyte det jeg er, det vi er.

Det er en sånn gave at utforske styrker og talenter på denne måten, der det handler om lekfullhet, samtidig som det kan være like mye om at konfrontere ting som skjer i verden med direkthet. Alt er kraften av nytte, hvis den naturlige åpenheten og avslappingen får lyse med varme, med kjærlighet og med mod.

Så fint at være her med dere
Med glede
Jesper

Del 6 9 months 1 week ago #6369

• Jesper Lagerman
Kjære Candice, Nina, Heidi og fellesskap

Det er veldig fint at se tilbake nå, over dette halvåret sen vi startet Nyttens Kraft treningen, og hva som har skjedd sen dess.

Så mye har skjedd, utfordringer, gledesrus, at føle meg veldig sårbar, liten, overveldig, håpløs, takknemlig, åpen og masse mer.
I alt dette har anerkjennelsen av at alt er vel, at jeg har solid mark at stå på, at det finnes en trygghet og styrke i meg og i alle, vært uvurderlig at komme tilbake til igjen og igjen.
Det har vært særdeles fint at dele denne treningen med min partner Eva, og at ha disse stundene der vi sitter sammen, lytter, deltar og der vi og leser opp våre verdibrev og hva som skjer i våre liv, og hva vi er takknemlig for. Så fint og styrkende på så mange måter føler jeg.

I relasjon til det overordnende temaet med Styrker og gaver, så ser jeg at i løpet av denne tiden har mye skjedd, jeg har kommet at se mer tydelig hva jeg brenner for at bidra med, og samtidig blitt mye mer åpen at se at jeg ikke akkurat nå vet hvordann dette kommer at se ut, og at noe av det beste jeg kan gjøre er at ta et steg åt gangen, og stole på nyttens kraft at vise veien.

Veldig glad at ha fått dele disse kveldene med dere og få lytte til spørsmål og delinger.

Stort takk til Candice for alt alt, og til dere Nina og Heidi for at dere fortsetter og fortsetter at støtte og gjøre dette mulig.
Med varme
Jesper